متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسي برق گرايش کنترل

با عنوان :بررسي روشهاي كنترل پديده سرج در كمپرسورها

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامي

واحد تهران جنوب

دانشكده تحصيلات تكميلي

سمينار براي دريافت درجه كارشناسي ارشد“M.Sc” مهندسي برق گرايش کنترل

عنوان:

بررسي روشهاي كنترل پديده سرج در كمپرسورها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چكيده:

ناپايداري هاي آئروديناميكي فلو مي توانند كمپرسور را بطور جدي آسيب رسانند و ناحيه عملكرد سيستم را محدود نمايند بنابراين بايستي براي اجتناب از آنها چاره اي انديشيد. ناپايداري سرج عبارتست از نوسانات يكبعدي كه منجر به افـزايش فـشار و فلـوي جرمـي كمپرسـور مـي گردد.سرج ناحيه كاري سيستم را به شدت تحت تاثير قرار داده و راندمان آن را كاهش مي دهد و نهايتـا منجر به آسيب جدي كل سيستم مي گردد. اين پديده در نرخ هاي فلوي جرمـي كـم كمپرسـور رخ مـي دهد و نتيجه آن ايجاد نوسانات با دامنه بزرگ در فشار و نرخ فلوي جرمي خروجي از كمپرسور است. تاكنون كارهاي زيادي براي حذف مشكل سرج انجام شده است و بيشتر اين كارها بر اساس كـار گرايتـزر (1976) و موره (1986) مي باشند. زيرا اين افراد اولين كساني بودند كه مدلهاي ديناميكي را براي آنـاليز و طراحي سيستمهاي كنترل جهت سيستمهاي فـشرده سـازي و پايدارسـازي آنهـا ، پيـشنهاد نمودنـد و مدلهاي ارائه شده توسط آنها بطور گسترده اي مورد استفاده و بهـره بـرداري سـاير محققـين ايـن زمينـه كاري قرار گرفته است. در اين مجموعه هدف ما بررسي مدلهاي مختلف و همچنين كنترلرهاي بكار رفتـه جهت كنترل پديده هاي ناپايداري فلو در كمپرسورها مي باشد.

مقدمه:

كمپرسورها به دليل كاربرد گسترده اي كه در صنايع مختلف براي فشرده سازي و انتقال گازها دارند از اهميت ويژه اي بر خوردارند. پديده سرج كه يك ناپايداري فلو در كمپرسورها به حساب مي آيد، ناحيـه عملكرد سيستم فشرده سازي را محدود مي نمايد و مانع از دستيابي به حـداكثر رانـدمان كمپرسـور مـي شود. لذا كنترل اين پديده از مدتها قبل در كـانون توجـه محققـان قـرار گرفتـه اسـت . تـاكنون روشـهاي مختلفي جهت كنترل اين ناپايداري در كمپرسورهاي محوري و گريز از مركز پيـشنهاد گرديـ ده اسـت. بـا توجه به كاربرد كمپرسورهاي محوري در موتورهاي جت و هواپيما، بيشتر كارهـا در زمينـه كنتـرل سـرج مربوط به كمپرسورهاي محوري مي باشد، در اين مجموعه ما روشهاي نوين كنترل سرج در كمپرسورهاي محوري و سانتريفيوژ را كه مبتني بر كنترل فعال مي باشند بررسي مي نماييم.

 

تعداد صفحه :122

قیمت : شش هزار تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :       

———- ****         [email protected]